Dieta F1 – co jedzą kierowcy?

Dwa dni temu otworzyłam swój kalendarz i ucieszyłam się jak małe dziecko, kiedy zorientowałam się, że Grand Prix Australii odbędzie się już w przyszłym tygodniu! Praktycznie każdy fan F1 wegetuje przez te kilka miesięcy, czekając na nowy sezon, ale chyba już najwyższa pora na wybudzenie się z zimowego snu. Kiedy my będziemy powoli wracać do życia, kierowcy F1 będą już szczycić się wysokim poziomem formy sportowej. Ale jak można się domyślać, oni nie wegetowali tak jak my.
 
O tym jak ważne są treningi dla kierowców pisałam na blogu już kilka razy. Filmiki z przykładowymi ćwiczeniami znajdziecie TUTAJ. Trening składa się na 20% sukcesu, a pozostałe 80% to dobrze dobrana dieta i jej przestrzeganie! No cóż, bolid potrzebuje paliwa, a nasze ciała jedzenia. Przez kilka ostatnich tygodni kierowcy F1 skupiali się na uzyskaniu najlepszej możliwej formy. McLaren udostępnił dzienny jadłospis do którego stosowali się Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne.
 
Jesteście ciekawi jak wyglądały ich posiłki i plan dnia przez ostatnie tygodnie? No to zaczynamy! Kierowcy McLarena stosują dietę około 2800 kcal. Szczegółowy plan w języku angielskim TUTAJ.
 
7:00 Śniadanie (550 kcal)
Fernando i Stoffel, jak większość osób, rozpoczynają swój dzień od szklanki wody z cytryną. Następnie zjadają owsiankę z borówkami, miodem i nasionami słonecznika. Swoje śniadanie kończą na toście z masłem orzechowym (oni jedzą gluten! :O) i szklance zielonej herbaty.
 
Po śniadaniu udają się na dwugodzinny trening wytrzymałościowy, a zaraz po nim uzupełniają węglowodany. Na posiłek po treningowy składa się baton z płatków i orzechów, owoce cytrusowe i woda kokosowa. W sumie około 285 kcal.
 
12:30 Lunch (775 kcal)
Tofu, warzywa i makaron ryżowy to podstawa lunchu kierowców McLarena. Do tego zjadają dwa/trzy kawałki gorzkiej czekolady i piją kawę z mlekiem sojowym lub zieloną herbatę. Podoba mi się taka dieta ze słodyczami. 🙂
 
O godzinie 15 pora na posiłek przed treningowy, czyli na banana i szklankę soku jabłkowego (315 kcal). Zaraz potem Nando i Stoffel ruszają na kolejny trening, tym razem siłowy.
 
18:30 Obiad (750 kcal)
Po treningu pora odzyskać siły i dlatego kolejny posiłek składa się z dużej zawartości białka i średniej węglowodanów. Obiad to pieczony słodki ziemniak, grillowana makrela i sałatka z awokado, a do tego jogurt z borówkami.
 
Ostatnim posiłkiem dnia jest przekąska o godzinie 21 (220 kcal). 3-4 pełnoziarniste krakersy, do tego marmite i parmezan. Oprócz tego zjadają jedną porcję owoców i wypijają ziołową herbatę.
 
O godzinie 22 Fernando i Stoffel powinni już spać, żeby swój kolejny dzień znów rozpocząć przed godziną 7.
 

 

Co sądzicie o ich planie dnia i jadłospisie? A może ktoś z was ma ochotę podjąć wyzwanie i go wypróbować, a następnie zdać relację? 🙂

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *